Havermoutwafels

Dankzij mijn rondneuzen op internet kwam ik op dit superlekker recept voor gezonde wafels. Blijkbaar zou het een receptje van Weight Watchers zijn… je MOET het gewoon proberen want ze zijn gezond, licht, heel erg vullend en vooral…SUPERlekker!!

1508102_10153933222654441_6354959224064651813_n150 g havermout

250 g platte kaas of Griekse yoghurt

3 eieren

kokosolie (om je wafelijzer in te vetten)

eventueel met extra fruit bijvoorbeeld banaan of appel in stukjes (is ook lekker zonder!)

1 koffielepeltje kaneel

Alles mengen en even laten staan zodat de havermout de ‘natte’ ingrediënten kan opnemen. Met een grote lepel hoopjes scheppen in je wafelijzer, even wachten en je kunt genieten.

Simple comme bonjour zeg ik dan…

Smakelijk!

18 gedachten over “Havermoutwafels”

    1. Dag Marijke

      Je kunt deze wafels helaas niet zo lang bewaren. Ik denk dat ze na een dag of 3 wel slap gaan worden.
      Maar eigenlijk zijn ze zo lekker dat wij dat nog nooit uitgetest hebben, we eten ze namelijk direct op 😉

      Nathalie

      1. heerlijke wafels en je kunt volop variëren met toevoegingen zoals bak aroma’s ,vanille of amandel bv.Je kunt ze bewaren in de vriezer en opwarmen in de broodrooster.Ook lekker als gebakje bij de koffie met bv een lepel jam of vers fruit.

  1. Hoeveel wafeltjes bak je met dit recept?
    Ik wil het deze week testen heb net een wafelijzer cadeau gekregen, heb dus nog nooit wafels gebakken 😀

    1. Dag Ann! Fijn dat je hier langskomt.
      Met dit deegje bakte ik een 10-tal wafels. Ik leg per plaat een grote lepel deeg, dus vul ze niet volledig. Bij het bakken loopt het deeg nog wat uit.
      Veel succes en smakelijk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.