Koolhydraten/groenten/fruit

Elke dag groenten en fruit op je bord is een must voor je gezondheid. Dat wisten we al langer, al ging er vroeger wel eens te weinig aandacht naar de voordelen van deze voedingsmiddelen.
Nu lijkt de slinger weer in de andere richting door te slaan en worden groenten en fruit soms zelfs naar voren geschoven als vervanging voor brood.
Een goede keuze?
Groenten en fruit bevatten inderdaad ook koolhydraten, net als brood en rijst en pasta. Maar je zou in feite wel erg grote porties groenten en fruit moeten eten om in je dagelijkse behoefte aan koolhydraten te voorzien lees ik ergens.. Mijn visie is dat je best wat combineert. Ik doe dit zo: wat groenten of fruit tussen de boterham of mijn broodmaaltijd combineren met een slaatje of met soep. Is mijn visie de beste…ik denk het niet, de beste keuze is waar je je zelf het best bij voelt (…of hoe je het woord ‘best’ 3x in eenzelfde zin gebruikt!) 😉

14368664_10154519001719441_1317769259395564776_nSlaatje van gegrilde witte pens, spek, GrannySmith, aardappel en rode ui (by VivaSara)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.