Lunch: Quinoa met tomaat, verse kruiden en nootjes

Geheel volgens het recept van Pascale Naessens…maar met nog beetje komkommer erbij omdat ik daar zin in had šŸ™‚

Een ideale lunch : veel smaak, gezond, en door de kruiden en look versterk je je immuunsysteem (zegt Pascale). Fijn zo!

005.JPG

  • Een kop droge quinoa
  • Vijftien kerstomaatjes
  • Vijftien zwarte ontpitte olijven
  • Twee lente-uitjes
  • 1 stukje komkommer
  • Handvol verse kruiden (bladpeterselie, basilicum, bieslook…)
  • Handvol nootjes (ik nam een mix)
  • Twee teentjes knoflook
  • Sojasaus
  • Olijfolie (of walnotenolie)

 

Spoel de quinoa grondig onder de kraan en giet in een pan. Voeg twee koppen water toe, een scheut olijfolie en twee teentjes knoflook. Kook zachtjes gaar. Halveer intussen de tomaatjes, snijd de olijven en de lente-uitjes in ringetjes, de komkommer in blokjes en hak de kruiden fijn. Meng alles in een kom en voeg de noten toe. Ook de knoflookteentjes mogen erbij. Giet er een goede scheut olijfolie bij en wat sojasaus. Kruid stevig met peper en een beetje fleur de sel.

Dit gerecht kan je ook ā€™s avonds maken en de volgende dag koud opeten, als lunch voor op het werk bijvoorbeeld

Smakelijk!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInShare on TumblrPrint this pageEmail this to someone

4 thoughts on “Lunch: Quinoa met tomaat, verse kruiden en nootjes

  • 15 oktober 2016 at 11:40
    Permalink

    Hallo Nathalie,

    Wat een heerlijke salade. Al mijn collega’s wilden direct het recept. Wij houden de salade erin. Bedankt voor het recept. Het helpt me om minder brood te eten en mijn nieuwe gezond eten levenswijze te blijven volhouden. Leuke website heb je.

    Reply
    • 15 oktober 2016 at 12:24
      Permalink

      Dag Yvonne
      Wat een leuk compliment, dankjewel daarvoor!
      Veel plezier met mijn recepten en succes met de gezonde levenswijze.

      Nathalie

      Reply
  • 2 november 2016 at 12:03
    Permalink

    Net je site eens doorlopen en idd mooie en overzichtelijke website.
    Mag ik je een vraag voorleggen, ik ben net begonnen om minder brood te eten maar ik vind het moeilijk om een vervanger te zoeken, zeker om mee te nemen naar t werk. Dit vooral omdat ik s morgens geen tijd heb. Soep neem ik al heel dikwijls mee en in de zomer een slaatje, maar wat in de winterperiode? Alle tips welkom ļŠ Het quinoa recept slaag ik alvast op!

    Reply
    • 6 november 2016 at 10:31
      Permalink

      Goh Tasja, er zijn zoveel mogelijkheden.
      Ik hou ook van een omelet die je de avond ervoor maakt en waar je van alles kunt aan toevoegen (groentjes, ham,…). Rol het op en snij in hapklare hapjes, in een doosje en je hebt een lekkere lunch. Of gegrilde groenten (je kunt een recept vinden op de site hier) met wat feta over gebrokkeld is ook lekker koud. In de winter eet ik vooral restje van de avond ervoor als lunch…gewoon even wat meer koken dus šŸ˜‰
      En voor de rest eens afwisselen met brood kan echt geen kwaad.
      Veel succes x

      Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.