top of page
  • Nathalie Deleu

Lunch: Quinoa met tomaat, verse kruiden en nootjes

Geheel volgens het recept van Pascale Naessens…maar met nog beetje komkommer erbij omdat ik daar zin in had 🙂

Een ideale lunch : veel smaak, gezond, en door de kruiden en look versterk je je immuunsysteem (zegt Pascale). Fijn zo!

  1. Een kop droge quinoa

  2. Vijftien kerstomaatjes

  3. Vijftien zwarte ontpitte olijven

  4. Twee lente-uitjes

  5. 1 stukje komkommer

  6. Handvol verse kruiden (bladpeterselie, basilicum, bieslook…)

  7. Handvol nootjes (ik nam een mix)

  8. Twee teentjes knoflook

  9. Sojasaus

  10. Olijfolie (of walnotenolie)

Spoel de quinoa grondig onder de kraan en giet in een pan. Voeg twee koppen water toe, een scheut olijfolie en twee teentjes knoflook. Kook zachtjes gaar. Halveer intussen de tomaatjes, snijd de olijven en de lente-uitjes in ringetjes, de komkommer in blokjes en hak de kruiden fijn. Meng alles in een kom en voeg de noten toe. Ook de knoflookteentjes mogen erbij. Giet er een goede scheut olijfolie bij en wat sojasaus. Kruid stevig met peper en een beetje fleur de sel.

Dit gerecht kan je ook ’s avonds maken en de volgende dag koud opeten, als lunch voor op het werk bijvoorbeeld

Smakelijk!

#kerstomaat #komkommer #sojasaus #quinoa #noten #olijven

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page